Duiken & snorkelen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu Duiken & snorkelen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu

Duiken & snorkelen

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,

Bij deze weer een nieuw verslagje vanaf dit prachtige eiland. Vorige week donderdag heb ik mijn eerste duik gemaakt, en dat wilde ik toch even met jullie delen!
Ik heb gedoken bij mijn stage bij het Marriott, in de Piscadera baai. Ik mocht mee met een paar toeristen die een discovery dive gingen maken. Nadat me alles over de uitrusting en een beetje theorie was uitgelegd, gingen we het water in! Eerst deden we boven water nog wat oefeningen, en daarna een paar oefeningen zo'n 2 meter onder water. Op dat moment dacht ik wel ff: "omg, durf ik dit wel?!".. Maar toen we eenmaal dieper onderwater gingen merkte ik daar eigenlijk niks meer van. Dan heb je sowieso alleen maar oog voor alle prachtige vissen die je tegenkomt! Daarbij zijn we maar ongeveer 6 meter diep geweest, dus dat viel best mee. Het was echt onwijs gaaf!! De vissen zijn er echt in alle soorten, maten en kleuren. Ik heb zelfs een barracuda gespot! Ook hadden we een paar fossielen gevonden. Het enige nadeel was dat het nogal pijn doet aan je oren, maar verder was het echt super! Ik ga nu verder met het leren van de theorie, ik mag de hele Open Water Cursus gaan doen op de kosten van mijn stagebedrijf. Wat dat betreft heb ik het echt goed getroffen!

Maandagmiddag mocht ik tijdens stage mee met de snorkeltrip op onze boot. We zijn toen naar een rif gevaren waar een tugboat onder water ligt. Of deze boot echt ooit gezonken is, of er speciaal voor duikers etc. is neergelegd weet ik niet.. Maar het was in ieder geval heel leuk. Ik heb de snorkelaars begeleid, en een praatje gemaakt met een paar Amerikanen (eigenlijk zijn bijna al onze gasten Amerikaans). Daarnaast mocht ik ook zelf gaan snorkelen! Het was echt een supermooi stuk waar we waren. Die boot was heel leuk om te zien, daar zwommen echt heel veel vissen. Sommige vissen die ik heb gezien waren gewoon lichtgevend, zo fel waren die kleuren! Op dit soort momenten denk ik: wauw, ik heb echt een toffe stage!

Sowieso wordt het steeds leuker op mijn stage. Ik krijg nu veel opdrachten. Vandaag heb ik ons eerste evenementenplan afgemaakt, we mogen namelijk een strand-event gaan organiseren voor de kinderen van het Marriott personeel. Daarnaast heb ik een marketingplan gemaakt voor de Open Water Cursus aanbieding speciaal voor stagiaires. Ik heb ook al wat flyers/posters gemaakt.
Wat ik ook heel leuk vind, is de sfeer binnen het team. Die is namelijk heel relaxed en informeel, en iedereen is heel erg aardig. Het leukste is om de collega's die geen Nederlands zijn wat Nederlandse woordjes te leren! Ik ben ook erg blij met mijn begeleider, hij geeft me goede feedback en heb het idee dat hij tot nu toe erg tevreden over me is. Dat motiveert mij ook weer om zo mijn best te blijven doen!

Maak jullie trouwens maar geen zorgen hoor, er wordt ook nog gefeest!
En er staan weer wat etentjes op de planning. Vrijdag gaat Tito, onze huisschilder, voor ons allemaal koken. Volgende week dinsdag gaan we ook met z'n allen uit eten als afscheid voor 2 huisgenootjes die terug naar Nederland gaan.

Inmiddels ben ik eigenlijk al helemaal gewend hier, en de tijd gaat best snel. Zaterdag over 2 weken kan ik m'n eerste visite al gaan ophalen van het vliegveld!

xx Mandy

  • 21 Februari 2013 - 06:47

    Shelley:

    Jaaaaaa en die visite ben ik!!! Cant wait! Kan je me ook alle leuke snorkelplekjes laten zien! Stuur nog ff een lijstje wat ik allemaal voor je mee moet nemen ;). Tot snel!
    Kuss

  • 21 Februari 2013 - 11:56

    Anita:

    Heey Mandyyyy
    Wat super leuk om te lezen. Je ziet maar...het is eerst ff wennen maar uiteindelijk ga je je helemaal thuisvoelen. En MAAR 6 meter diep gaan..ik doe het je niet na!! Gaaf hoor. Ik hou het wel bij snorkelen als ik er ben. Enne.... reserveer maar vast een ligbedje voor me.
    Dikke XX



  • 21 Februari 2013 - 16:12

    Mandy Charité:

    @ Shelley: Jaaaa! Dat komt wel goed hihi :) Kan ook echt niet wachten! Laat me even weten hoe laat je aankomt op Hato 9 maart, dan regel ik alvast de pick-up service! Kan maar beter zo vroeg mogelijk geregeld zijn, anders heeft die man dadelijk al andere afspraken.

    @ Mama: Ik heb jou gemaild met de spulletjes waarvan ik graag zou willen dat Shel die meeneemt ;)

  • 24 Februari 2013 - 20:06

    Simone:

    hallo lieve mandy, wat leuk om dit iedere keer te lezen wat ben ik blij dat je nu wel gewend bent, je ziet maar alle begin is moeilijk.
    wat maak je een hoop mee en al in zon korte tijd, en je 1e visite komt al bijna.
    wat gaat de tijd toch snel he, de weken vliegen als ik dit van jouw lees......



    lieffie ga je snel weer schrijven , geniet lekker en tot gauw!!!!!


    liefs simoon xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Bon Bini op mijn pagina! Hier vind je de aankomende vijf maanden al mijn reisverslagen over mijn tijd op Curaçao. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 10606

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 24 April 2014

Onderzoek in Glasgow

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: