Vriendje op bezoek! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu Vriendje op bezoek! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu

Vriendje op bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

14 April 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!
Ik vond dat het wel weer eens tijd werd voor een verslag. Heb deze week namelijk erg veel dingen gezien en gedaan!

Vorige week vrijdag gingen we met alle huisgenoten naar een verlaten strand bij het dorpje Soto om te gaan bbquen. Bij ons thuis mogen we dat namelijk niet doen. Het was echt een heel erg verlaten strandje, waar ook een vervallen resort & restaurant is dat ooit failliet is gegaan. Het was echt pikkedonker daar, dus we gingen met zaklampen op zoek naar hout om een kampvuur te maken. We hebben toen een kampvuur gemaakt waar we met z'n allen om heen gingen zitten, ook hadden we zelf een barbecue in elkaar gezet. Het was super gezellig en we hebben lekker gegeten.

Vorige week zondag was dan eindelijk de dag dat ik mijn lieve vriendje Rick van het vliegveld kon gaan halen! In de ochtend heb ik nog gewerkt, en in de middag ben ik met de taxi naar Hato gegaan om hem op te halen. Ik was superblij om hem te zien! De eerste dagen vond ik het wel gek, je hebt elkaar 9 weken niet gezien en dan INEENS is hij gewoon hier. Maar het voelde meteen super om weer samen te zijn. Mijn kamer is nu wel één en al bed en ik heb echt letterlijk géén ruimte meer, maar dat maakt me niks uit.
We zijn die avond meteen lekker uit eten geweest in Punda.

De volgende ochtend konden we de auto ophalen. Echt heerlijk om nu 2 weken een auto te hebben, we kunnen lekker ons eigen ding doen zonder afhankelijk te zijn van anderen. Daar werd ik ondertussen wel een beetje gek van, dat afhankelijk zijn. Met een scooter kan je namelijk niet heel veel.. Ik ben dus erg blij dat Rick gewoon een rijbewijs heeft en we nu samen een auto kunnen huren.
Maandag heb ik hem de rest van Punda laten zien, en we zijn nog even door het Rif fort in Otrobanda gelopen. Dit is vroeger een fort geweest om de stad te beschermen, en nu zitten daar allemaal leuke restaurantjes en winkeltjes in. De rest van de dag hebben we lekker bij het zwembad gelegen.

Dinsdag zijn we naar Cas Abao gegaan. Onderweg daarheen zijn we nog even gestopt bij de Flamingo area, en nu waren er best veel flamingo’s te zien! We hebben ook nog even bij de galerij van Nena Sanchez gekeken, dat is een beroemde kunstenares hier op het eiland. Daar waren wel wat leuke dingen te zien, maar het stelde niet veel voor. Dus we reden maar snel door naar Cas Abao, waar we heerlijk op het strand hebben gelegen!

Woensdag zijn we naar de grotten van Hato geweest. Dit zijn grotten vlakbij Hato Airport, die vroeger werden gebruikt door slaven om zich te verstoppen. We kregen een leuke rondleiding. Die duurde niet heel lang, maar het was wel erg gaaf om te zien! Er waren verschillende ‘kamers’. In één kamer was ook allemaal water, echt supermooi waren die. Er zaten ook heel veel vleermuizen in. Verder waren er heel veel druipsteen-formaties te zien. In één kamer, de ‘fantasy room’ waren in sommige druipsteen-formaties bepaalde figuren te zien (met wat fantasie).

Donderdag had ik helaas weer stage, maar de dag ging erg snel en toen had ik alweer weekend!
Vrijdag was de dag waar we ook heel lang naar uit hebben gekeken: we gingen met dolfijnen zwemmen!! Om 14.00 uur hadden we een reservering bij Dolphin Academy. Ik had er onwijs veel zin in, ik wilde dit echt al heel m’n leven een keer doen. Eerst kregen we een video te zien, en werd ons wat uitleg gegeven over hoe we met de dolfijnen om moesten gaan. Daarna mochten we naar buiten en na ons klaargemaakt te hebben gingen we dan eindelijk het water in! We zaten in een groep van 6 personen. Onze groep had nog geluk, normaal zwem je namelijk met 2 dolfijnen maar wij hadden er 4! Om de beurt mocht je wat met de dolfijnen doen. Eerst kregen wij een kus op de wang, en mochten we ze een handje geven. Nadat de rest ook wat had gedaan, mochten we de dolfijnen aaien en met ze mee zwemmen. Daarna hebben we twee spelletjes met ze gedaan. We hebben ze laten ‘zingen’ en rondjes laten draaien. We hebben ook nog een ritje mogen doen, vasthouden aan de vinnen van de dolfijnen en je dan voor laten trekken. Dat was echt leuk! Tussendoor mochten we ze nog een paar keer aaien en rustig met ze mee zwemmen. Helaas ging het wel erg snel voorbij, maar het was een ervaring om nooit meer te vergeten! Vrijdagavond zijn we uit eten geweest bij Jaanchies, een erg leuk restaurantje bij Westpunt waar je leguaan kunt eten. Leguaan is echt lekker! Het smaakt eigenlijk gewoon naar kip. Het was ook echt een leuk restaurant. Ze gebruiken daar geen menukaart, het menu wordt gewoon opgenoemd door de eigenaar. Na het eten kregen we een gratis toetje, die ook erg lekker was.

Gister (zaterdag) was ook een leuke dag. Toen was het tijd voor Rick zijn verjaardagscadeau! Ik had een verrassing voor hem geregeld wat we samen konden doen. Om 16.30 uur zijn we op de boot gestapt voor een Sunset cruise. Met de Pelican expres zijn we naar Spaanse water gevaren. Dit is een soort van Saint Tropez van Curaçao, allemaal hele mooie villa’s en boten. Hier hebben we tussendoor gevaren, van het uitzicht genoten en we kregen hapjes en drankjes. Daarna zijn we nog naar de Pontjesbrug gevaren. Toen we vanaf daar terugvoerden hebben we naar de zonsondergang gekeken.
Na de boot trip hebben we heerlijk gegeten bij Hemingway.

Nu is de eerste week helaas alweer voorbij.. Het is echt supersnel gegaan. Nu heb ik helaas weer een volle week stage, maar gelukkig zijn we in de avonden wel lekker samen. En na deze week heb ik 3 dagen weekend. Al is het zondag dan helaas wel weer tijd om afscheid te nemen.. Maar eerst nog een weekje genieten, net zoals we de eerste week hebben gedaan!

Ik zit nu ook alweer gewoon op de helft van mijn tijd hier, het is echt niet normaal hoe snel het gaat. Woensdag over een week komt m’n mamsie alweer. Dan heb ik ook lekker wat vrije dagen. En als mama weggaat hoef ik gewoon nog maar 2 maandjes! Ik heb het hier in ieder geval nog prima naar m’n zin. Maar ik mis jullie wel hoor!!

Dikke kus vanuit Curaçao,
Mandy

  • 15 April 2013 - 12:14

    Papi:

    Ik ben superblij voor jullie....en hou van jullie alle2!!!

  • 16 April 2013 - 23:45

    Simoon:

    he lieffe, ben blij voor je dat je het zo naarje zin hebt, en nu lekker met rick, en dan je mams.... geniet lekker schat en een dikke knuffel voor jullie xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Bon Bini op mijn pagina! Hier vind je de aankomende vijf maanden al mijn reisverslagen over mijn tijd op Curaçao. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 10613

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 24 April 2014

Onderzoek in Glasgow

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: