Alweer een week voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Mandy

11 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Ik zit hier alweer een week. Ondanks dat de dagen best snel gaan, heb ik toch het idee dat ik al heel lang niet meer thuis ben geweest.

De rest van de dagen op stage waren al iets beter. Afgelopen vrijdag heb ik een dag op de locatie bij het Marriot gewerkt, dus ik was wel blij met die afwisseling. Ook leer ik wel steeds meer. Helaas was onze begeleider wel nog steeds ziek en kunnen we woensdag pas met hem gaan zitten om het een en ander door te spreken. Mijn stage is niet helemaal zoals ik het had voorgesteld, maar ik ga er zelf het beste van maken. Ik heb met een collega gesproken en ik mag van haar de promotie gaan doen voor onze locatie op Cas Abao. Dat is dus wel heel leuk en het past helemaal bij m'n opdracht voor school! Ik neem nu ook elke dag m'n laptop mee naar stage en ik heb toch heel veel tijd om daar aan m'n school opdrachten te werken. Daar ben ik eigenlijk wel blij mee want ik ging er eerst van uit dat ik dat in mijn vrije tijd moest doen! Verder hoop ik dat het gesprek met mijn begeleider woensdag goed gaat.
Af en toe heb ik wel van die momentjes dat ik denk "als ik dit maar 5 maanden lang vol ga houden"... Gelukkig heb ik ook veel leuke dingen gedaan en daarna gaat het dan altijd weer helemaal goed! Afgelopen woensdag zijn we bijvoorbeeld uit gegaan bij Cabana, en vrijdag ben ik gezellig uit eten geweest met een aantal huisgenoten. Ondanks dat ik gister ook gewoon weer om half 7 m'n bed uit moest, heb ik zaterdag goed Carnaval gevierd! We zijn toen met iedereen naar Café de Tijd geweest, waar echt het Hollandse Carnaval was. Anderhalf uur geslapen die nacht, maar het was het allemaal waard!

Die leuke dingen heb ik wel echt nodig. Voor stage ga ik toch 5 dagen per week om 7.15u 's ochtends de deur uit, en eer dat ik weer thuis ben is het alweer 6 uur/half 7. Dat uitgaan enzo is dan echt een uitlaatklep! En dat laat me beseffen dat ik hier ook echt een hele leuke tijd tegemoet ga. Ik ben ook echt wel blij met hoe ik woon. Ik heb altijd graag mensen om me heen dus dan zit ik hier goed, maar ik moet af en toe ook momentjes voor mezelf hebben en dat kan dan op mijn eigen kamertje.

Het eiland vind ik ook echt super. Je krijgt hier echt het Caribische gevoel met muziek op straat enzo, maar tegelijkertijd kan ik ook gewoon een patatje flip met een kroket eten. Het meest fantastische is natuurlijk dit heerlijke weer!

Bedankt trouwens iedereen voor de reacties op mijn verslagen, het doet me goed om die te lezen!

Liefs Mandy

  • 12 Februari 2013 - 00:25

    Kimberley:

    Mandyyy!
    Echt leuk die verslagen!
    En t komt allemaal goed! Je bent er nu al ruim een week, over paar weken komen shelly, je moeder en je vriendje! En dan is het alweer bijna voorbij joh!

    Veel plezier nog met je "weekendje" vrij!

    X kimberley

  • 12 Februari 2013 - 06:47

    Shelley:

    Hey niggi!
    Echt superleuk om daar carnaval te vieren! Foto's zagen er leuk en gezellig uit! Maar goed dat je daar wel kan partyen anders zou jij het geen twee weken volhouden ;). Je moet er inderdaad maar zelf het beste van maken en dat gaat helemaal goedkomen! Oja en ik ga half 7 de deur uit en het is -2 graden hier....
    Kusss Shelley

  • 12 Februari 2013 - 07:29

    Romano:

    Een patatje flip is altijd lekkâh

  • 12 Februari 2013 - 09:58

    Vera:

    Hoi lieve mandy,

    leuk om je verslag te lezen en ik ben blij dat je stage nu al beter gaat.
    Ik herken je mommentjes die je hebt heel erg en ja .. je weet wel hoe het bij mij zit;)
    dus ik ben heel blij dat jij wel van die dingen hebt zoals uitgaan die je weer blij maken en maken dat je er tegen aan kunt!


    Ik denk aan jou en silvia... mis onze lol !

    Ik lees je verslagen graag meid! en leuk dat we al x geskyped hebben en natuurlijk contact op de kroehoepoek whatapp :D

    Liefs uit ZA
    xxxx
    Vera

  • 14 Februari 2013 - 18:10

    Tim Por:

    Ni Hao Mandy!

    Superleuk verslag, volgens mij komt het wel goed met jou en Silvia met alle feesten, de stranden en het mooie weer! :D
    Wel echt wennen he die tijden, pfffff!
    Je maakt me trouwens echt jaloers met die kroketten aaaaaaaaaaaaaaahh

    Groetuh uit Londuhhh
    x
    Tim

  • 17 Februari 2013 - 12:25

    Yvonne:

    Hey niggie,

    Ja hoor, en toen kwam je tante erachter dat je op waarbenjij.nu zat!!!
    Dusss vandaar nu mijn 1e reactie;-)

    Het klinkt allemaal wel goed, ben best trots op je dat je het zo goed zelf oppakt.
    Daar leer je dus ook van dat je het zelf helemaal moet gaan oppakken.
    Het feesten gaat ook prima, maar ja dat zit nu eenmaal in je genen... hahaha.
    Leuke foto's!
    Nou meid, ik ga je nu helemaal volgen ( via dit natuurlijk, want ik kan je niet tot daar volgen helaas,
    maar dat laat ik aan je nicht/vriendje en je moeder over.)

    Suc6 en tot het volgend berichtje Kusssss Yvonne

  • 19 Februari 2013 - 18:12

    Mike:

    Ha Mandy,

    Mooi om zo wat mee te krijgen van je eerste avonturen!

    "Zonnen en snorkelen en daarvoor betaald krijgen is lekker." Haha, wrijf het er maar in richting het thuisfront:)

    Al hardgelopen over het strand daar trouwens? Volgens mij een prima manier om je conditie te onderhouden daar.

    Succes verder daar nichtje, ciao

    Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Bon Bini op mijn pagina! Hier vind je de aankomende vijf maanden al mijn reisverslagen over mijn tijd op Curaçao. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 10614

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 24 April 2014

Onderzoek in Glasgow

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: