Update - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Zo, hier weer even een update vanuit het zonnige paradijs! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geplaatst, maar ik heb het hier ook zo druk met plezier hebben.. Nu vond ik het wel weer tijd voor een nieuw verslag.

Zoals de meesten van jullie wel al wisten heb ik drie weken geleden m'n duikbrevet gehaald! Daarna heb ik al twee keer gedoken bij m'n stage op Cas Abao. De laatste duik was zeer geslaagd, toen heb ik een spotted eagle ray (rog), een octopus én een zeeschildpad gezien! Binnenkort ga ik samen met een huisgenootje duiken en dan wil ik een keer naar een andere plek. Ook hoop ik dan mooie onderwaterfoto's te kunnen maken!

Vorige week had ik m'n eerste visite, toen waren m'n nicht Shelley en haar vriendin Christa hier namelijk op vakantie! Ik ging hun opwachten bij het hotel. Het was aan de ene kant heel gek om dan ineens je nicht hier te zien, maar aan de andere kant ook gewoon heel normaal! De eerste avond zijn we lekker uit eten geweest aan de Handelskade. Een paar dagen daarna heb ik ze mijn huis en mijn stage laten zien. Best gek om dat dan ineens te kunnen laten zien! Na een weekje gingen ze helaas alweer naar huis en hebben we als afscheid nog even gezellig wat gedronken op hetzelfde terrasje als de eerste avond.

Vrijdag 15 maart ben ik naar een supervet feest geweest. Bij het Lido hotel (dat is nu geen hotel meer maar er wonen studenten) was namelijk PAINTED. Een "all you can drink" feest waarbij het heel de avond open bar was en er met verf werd gegooid! Het was echt onwijs leuk en het geld helemaal waard. Het duurde alleen wel twee dagen voordat alle verf uit m'n haar en van m'n armen was! (En voordat m'n kater weg was...)
Verder nog genoeg andere standaard feestjes gehad.

Gister heb ik ook een hele leuke dag gehad. Met z'n 10en zouden we naar de Grote Knip gaan, een strand bij Westpunt. Uiteindelijk werd dit alleen een hele roadtrip! De eerste stop was Playa Forti. Het strand zelf was niet heel bijzonder maar verder wel een mooi uitzicht. Hier kan je van een 12 meter hoge rots afspringen, en een aantal van ons hebben dit gewoon gedaan! Silvia twijfelde eerst heel erg maar besloot uiteindelijk ook om het te doen. Helaas kwam ze alleen niet heel goed neer in het water waardoor ze nu erg last van haar rug heeft. Maar wel stoer dat ze het heeft gedaan! Ik hield het gewoon bij kijken naar de rest :)
Daarna gingen we door naar de Grote Knip. Best een mooi strand, hier heb je ook een plek waar je vanaf boven zo op het strand kijkt. We hebben wat mooie foto's gemaakt en zijn toen doorgereden naar de Kleine Knip. Deze was ook niet heel bijzonder, dus gingen we door naar Playa Santa Cruz. Best een leuk strandje, maar er waren geen bedjes om te huren dus gingen we door naar Playa Daaibooi. Toen begon ook eindelijk de zon te schijnen en hier zijn we dus wel lekker op het strand gaan liggen! Het was echt een heerlijk dagje, meteen bijna alle stranden bij Westpunt gezien. Op de terugweg reden we langs de Flamingo area, en hebben we flamingo's gespot! We waren ook nog even uitgestapt voor wat fotootjes, maar helaas konden we maar één flamingo fotograferen. Toch heel gaaf om die beesten zo in het wild te zien! Weer eens wat anders dan elke keer die leguanen.
In de avond zijn we nog gezellig met z'n allen uit eten geweest en daarna zijn we weer uit gegaan bij Bermuda. The Flexican en Sef waren daar, was weer een geslaagd feestje!

Dat waren wel zo'n beetje de dingen die ik de afgelopen weken heb meegemaakt, naast alle standaard dingen die ik hier allemaal doe. Nu ben ik aan het uitkijken naar 7 april, want dan komt eindelijk mijn lieve vriendje op bezoek! En daarna meteen alweer m'n mamsie! Dan heb ik vrije dagen opgenomen en ga ik weer allemaal leuke dingen doen en lekker de toerist uithangen. Dus dan zullen er wel weer wat verslagen komen!

AYO! XX
PS: Ayo is 'doei' in het papiaments, voor degenen die dat nog niet wisten ;)

  • 25 Maart 2013 - 06:55

    Danielle:

    Hi Mandy!
    Super gaaf je belevenissen! Geniet er lekker van. X

  • 26 Maart 2013 - 10:33

    Mamsie:

    Wat klinkt dat allemaal weer avontuurlijk. Je hebt al zoveel dingen gedaan in de eerste weken. Straks kun je het me allemaal laten zien!!! Heb er zin in.... Nog 4 weekjes...
    XXX

  • 26 Maart 2013 - 12:12

    Papi:

    Geweldige ervaring weer, lieverd.....

    X

  • 02 April 2013 - 12:35

    Yvonne:

    Super gezellig allemaal! Foto's van Shelley zijn ook heel mooi!!
    Leuk weer om je verslag te lezen;-)
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Bon Bini op mijn pagina! Hier vind je de aankomende vijf maanden al mijn reisverslagen over mijn tijd op Curaçao. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 10605

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 24 April 2014

Onderzoek in Glasgow

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: