Mama op bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu Mama op bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu

Mama op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Mandy

03 Mei 2013 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal!

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, is afgelopen week mijn mama op bezoek geweest. Het was echt een geweldige week en we hebben veel leuke dingen gedaan! Eigenlijk was het de bedoeling dat ze gewoon bij mij thuis zou logeren, maar 2 dagen voordat ze zou komen kreeg ik ineens te horen dat ouders niet zijn toegestaan. Na een hoop gedoe konden we gelukkig in een studio verblijven die vlakbij mijn huis is. Achteraf was deze studio ideaal!!

Vorige week vrijdag zijn we naar Klein Curaçao gegaan, het was echt een heerlijke dag. Het was ongeveer 2 uurtjes varen. Toen we op de boot zaten begon het ineens te regenen.. "KUT!" dachten we. Maar toen we aankwamen op het eiland scheen gelukkig de zon! We kregen daar eerst ontbijt en daarna zijn we even naar de vuurtoren gelopen. Daarna hebben we lekker op het strand gelegen en foto's gemaakt. We hebben ook nog even gesnorkeld, en toen 2 schildpadden gespot! In de middag was er een heerlijke bbq, het was echt goed verzorgd allemaal. Om 4 uur was het helaas weer tijd om terug te varen..

De volgende dag, die zaterdag, ging mama met dolfijnen zwemmen! Ik had het natuurlijk al gedaan dus ik ging alleen mee om te kijken en foto's te maken. Eigenlijk wilde ik zelf ook heel graag nog een keer, het was ook zo leuk! Mama was in het begin best wel zenuwachtig maar uiteindelijk vond ze het ook heel gaaf.
Die middag zijn we even naar Punda geweest om wat te eten en een beetje te shoppen. Toen kwam er ineens een tropische regenbui, het kwam urenlang met bakken uit de lucht vallen! We zijn toen maar naar huis gegaan, waar we als 2 verzopen katjes aankwamen.

Maandagavond was het Koninginnenach, die we gevierd hebben op Kokomo Beach. Guus Meeuwis gaf daar een concert! Gers Pardoel kwam ook nog optreden, het was echt een topavond!
Met Koninginnedag zijn mama en ik in de middag naar Punda gegaan en over de marktjes gestruind. Dit was nog best vermoeiend en het was superwarm, dus einde van de middag gingen we even terug naar huis om uit te rusten en wat te eten. Na het eten heeft mama mij weer terug gebracht naar Punda en heb ik gefeest met mijn huisgenootjes! Op het Wilhelminaplein was een groot feest, dit was ook weer een geweldige avond. Toen op een gegeven moment zelfs het nummer 'Oh oh Den Haag' werd gedraaid, kon mijn avond al helemaal niet meer stuk!!

Woensdag zijn we naar Cas Abao geweest. Op de weg daar naartoe nog even gestopt bij de Flamingo's. Na weer een heerlijk dagje op het strand te hebben gelegen, gingen we in de avond door naar Wespunt om daar uit eten te gaan bij Jaanchie's. Ik heb weer heerlijk leguaan gegeten! De eigenaar van dat restaurant spaart allerlei dingen van alle verschillende voetbalclubs. Toen ik daar vorige keer met Rick ging eten, hadden wij hem beloofd om iets mee te nemen van ADO. Nu heb ik hem dus een ADO sjaal gegeven, die hangt er nu ook bij! We zijn die avond ook nog even naar Cabana geweest om de week leuk af te sluiten.

Gister was het helaas weer tijd voor mama om naar huis te gaan.. Afscheid nemen is nooit leuk, maar we kunnen in ieder geval terugkijken op en geweldige week!! Het was weer heel leuk om alles van mijn leven hier te kunnen laten zien. Dit was wel m'n laatste bezoek, maar gelukkig heb ik hele leuke mensen om me heen, dus ik red me hier prima!
Ik vind het zo gek dat het einde al in zicht is.. Ik heb nu nog 6 weken stage en daarna nog 2 weekjes vakantie. En nee ik ben hier niet alleen maar aan het feesten hoor, met m'n schoolwerk gaat het ook goed! 13 juni moet ik alles af hebben. Het is nog best veel, maar met mijn onderzoek gaat het heel goed en voor de rest loop ik gelukkig ook helemaal bij.

Ik ga nu nog flink genieten van mijn laatste 2 maanden hier, want voor je het weet is het weer voorbij.. Maar als ik terug naar Nederland ga kan ik terug kijken op 5 gezellige, fantastische, onvergetelijke, GEWELDIGE maanden!!

Ayo! XX

  • 04 Mei 2013 - 13:17

    Mamsie:

    Wat een leuk verhaal heb je er weer van gemaakt!! Ik heb het al een paar keer gezegd...het waren echt TOP dagen!!! Geniet nog lekker van de 8 weken die je daar nog bent. Maar dat gaat zeker lukken.XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Bon Bini op mijn pagina! Hier vind je de aankomende vijf maanden al mijn reisverslagen over mijn tijd op Curaçao. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 10612

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 24 April 2014

Onderzoek in Glasgow

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: