De 1e maand zit er alweer op! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu De 1e maand zit er alweer op! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu

De 1e maand zit er alweer op!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon dia dushi's,

Jaja, afgelopen vrijdag zat de eerste maand er alweer op! Nu ik helemaal gewend ben aan het leven hier gaat de tijd echt onwijs snel.
Het is alweer fftjes geleden dat ik een verslag heb geplaatst, maar het gaat hier eigenlijk gewoon z'n gangetje. Stage lopen, feesten, en op het strand liggen zijn de dingen die ik hier het meeste doe.

Ik heb de afgelopen weken toch wel weer wat leuke dingen meegemaakt. Vorige week zaterdag zijn we met de Lokobus meegegaan. Met al mijn huisgenoten en een aantal studenten van Telamon 43 hebben we anderhalf uur met een partybus rondgereden. Het was echt supervet!! Zeker voor herhaling vatbaar.

Afgelopen dinsdag zijn we weer met z'n allen uit eten geweest omdat één huisgenootje ons ging verlaten. Daarna gingen we naar Campo.. Voor degenen die niet weten wat dat is: je kunt het eigenlijk omschrijven als een Centerparcs voor hoeren. Net zoals dat je een keer de Amsterdamse Wallen gezien moet hebben, moet je ook gewoon een keer naar Campo zijn geweest. Het was wel grappig om er een keer geweest te zijn, maar één keer is dan ook meer dan genoeg. Op dinsdag is het ladies night dus waren er ook mannelijke strippers, maar die waren helaas niet veel soeps. Toch kon er weer wat van m'n bucket list worden afgestreept!

Op stage gaat ook alles goed. Het leuke is dat je je collega's steeds beter leert kennen en dat het daarom steeds gezelliger wordt. Ik kan echt met ze lachen! Het beste van alles is natuurlijk het duiken. Afgelopen dinsdag heb ik m'n 2e duik gemaakt, en vandaag m'n 3e en 4e. Tijdens deze duiken heb ik veel oefeningen moeten doen die in het begin best lastig waren, maar het ging wel erg goed! Helaas ben ik wel gezakt voor mijn eindexamen.. Omdat ik 3 fouten teveel had ben ik nog geen gecertificeerde Open Water Diver. Maar ik weet nu waar de fouten zitten, dus morgen ga ik dat examen gewoon opnieuw doen en dan zal ik slagen! Het duiken is wel echt fantastisch. Ik heb alle 4 de keren op dezelfde plek gedoken, maar je komt elke keer wel weer wat nieuws tegen. Daarbij is het zo ontspannend. Je hoort eigenlijk niks onder water, alleen je eigen ademhaling en je bent gewoon één met de prachtige onderwater wereld. Ik raad het iedereen aan om een keer te proberen!!

Eigenlijk is het hele leven hier op dit eiland gewoon geweldig. Heerlijk weer, prachtige stranden waar je in je weekend heen kan, lekkere muziek.. Elke keer weer als ik bij m'n stage naar buiten loop denk ik: wauw, dit is toch gewoon het paradijs? Of als ik over de Wilhelminabrug heen rijd en dan kijk naar de beroemde Handelskade van Punda..
Ook met hoe ik woon ben ik zó blij, ik had geen leukere huisgenoten kunnen hebben. Ik kan zo wel eindeloos doorgaan, maar het komt erop neer dat ik gewoon verliefd ben geworden op dit eiland en het leven hier. Ik hou het hier nog wel 4 maanden vol!! En voor iedereen die erover nadenkt om stage te lopen in het buitenland: ik raad het echt aan om voor Curaçao te kiezen!

Maar maak jullie geen zorgen: ik mis jullie ook wel hoor!!

AYO! XX

  • 11 Maart 2013 - 10:39

    Yvonne:

    KWIL OOK!!!!
    Het klinkt allemaal fantastisch, ik hoop dat je nog wel naar huis wil komen over een paar maanden;-)
    Wat goed van je dat duiken, zal best heel mooi zijn!
    Ben benieuwd naar je volgend verhaal...
    Veel plezier daar met Shelley.
    Kussssss je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Bon Bini op mijn pagina! Hier vind je de aankomende vijf maanden al mijn reisverslagen over mijn tijd op Curaçao. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 10607

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 24 April 2014

Onderzoek in Glasgow

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: