Eerste indrukken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mandy Charité - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Mandy

02 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal!

Zo, hier mijn eerste reisverslag vanaf het warme Curaçao! Gister zijn we hier aangekomen, en nu eindelijk bijgekomen van de lange reis. De reis ging redelijk, het duurde natuurlijk best lang maar gelukkig konden we wel films kijken en heb ik ook wat kunnen slapen. Ik was helaas nog steeds ziek en had bijna heel de dag koorts, dus dat was minder. We hadden af en toe wat turbulentie maar verder was het prima. Tijdens de vlucht hadden we een tussenstop op Sint Maarten, vooral vanuit de lucht zag het er zo mooi uit! Een echt Caribisch eiland met felblauwe zeeën en superveel palmbomen. Toen we eindelijk waren geland op Curaçao hadden we alweer een eerste blonde actie.. In het vliegtuig kregen we een "Arrival and Departure" kaartje, maar omdat we geen pen hadden stopten we deze eigenlijk gelijk maar in onze tas. Eenmaal op het vliegveld bleken we deze dus ingevuld te moeten inleveren.. Uiteindelijk was het wel goed gekomen en mochten we het land in! M'n koffer is helaas niet helemaal heel aangekomen, de hendel is ervan afgebroken..

We werden samen met 3 andere meiden van het vliegveld gehaald door Taxi Max. Toen we eindelijk aankwamen bij ons studentenhuis was het eerst nog een groot raadsel waar onze kamers waren. We hadden namelijk een sleutel gehad met een kamernummer erop, maar op de deuren stonden dus helemaal geen nummers.. Uiteindelijk kwam de huurbaas om ons de kamers te wijzen. We hebben de koffers neergezet, ons omgekleed en zijn toen meteen even boodschappen gaan doen bij de Albert Heijn (Max reed gelukkig met ons mee). Ze hebben hier bijna alles wat ze in Nederland ook hebben!

De omgeving had ik me wel iets anders voorgesteld. Het viel me op dat er buiten de stad ook veel armoede is en dat niet alle huizen er heel mooi uit zien. Ons studentenhuis is gelukkig wel okee. Het is geen luxe villa maarja dat kon ik ook niet verwachten natuurlijk. Mijn kamer zit in een apart nieuwbouwstukje, wel tegen het "oudere huis" aan. Het is wel te zien dat mijn deel nieuwer is! Silvia haar kamer zit dus wel in het andere deel en die kamer is toch wel minder mooi. Maar zij heeft gevraagd of ze ook een kamer bij mij kan krijgen. Verder is alles wel aardig schoon gelukkig. Mijn kamer is wel heel klein, maar je bent er natuurlijk toch niet heel veel. Gisteravond heb ik gelijk heel enthousiast al m'n foto's opgehangen in m'n kamer om het iets gezelliger te maken. Daarna ging ik pas goed de regels lezen en las ik dat dat eigenlijk niet mag.. Maarja jammer dan, ik moet er wel 5 maanden zitten dus dan wil ik wel dat het een beetje gezellig is!

Het huis heeft twee grote balkons. Dit zijn de plekken waar alle huisgenoten altijd samen komen. We werden gister meteen warm ontvangen en eigenlijk al goed opgenomen in de groep. Een jongen bood meteen aan om mee te rijden naar de Mac om eten te halen. De meeste mensen zitten hier ook nog niet zo heel erg lang. Ik weet nog niet alle namen maar beetje bij beetje leer ik iedereen wat beter kennen. Ze zijn allemaal heel aardig en ook echt van het dingen samen doen. Silvia is gister al mee uitgeweest, ik niet want ik was nog steeds ziekjes. Vanavond ga ik waarschijnlijk wel mee! Dan gaan we ook gezellig met z'n allen uit eten. Als het goed is wonen we nu met ongeveer 22 mensen in het huis, komende week komen er nog een aantal bij.

Het blijkt wel dat je hier dus echt een auto nodig hebt.. 's Avonds moet je echt niet lopend ergens heen gaan want dan word je gewoon overvallen. Ik was van plan om een scooter te gaan huren, maar ook dat wordt heel erg afgeraden want dan is de kans heel groot dat je wordt aangereden. Te gevaarlijk dus, wat dan denk ik ook zo is bij een fiets. Bussen zijn er wel, maar je kan er niet echt op vertrouwen dat die op tijd komen. Sil en ik hebben allebei geen autorijbewijs dus dat is best kut. Gelukkig hebben de meeste huisgenoten wel een auto dus kunnen we meerijden. De man die ons gister van het vliegveld haalde, kunnen we ook altijd bellen als we ergens heen moeten. Vandaag of morgen gaan we maar eens naar onze stage toe om te kijken hoe dat gaat en om te vragen hoe laat we maandag moeten beginnen. Daar hebben we namelijk nog geen idee van..

Het is nu het einde van het regenseizoen dus gister en vandaag hadden we heel even regen. Gelukkig duurt dat maar een paar minuten en is het nog steeds 30 graden dan. Er zijn ook veel wolken, maar vanaf nu gaat het weer alleen maar beter worden. Ik zit nu heerlijk bij ons zwembad, genieten dus!

Nu komt eigenlijk pas een beetje het besef dat ik hier 5 maanden lang zit. Het is nog ff wennen en m'n draai vinden, maar na een tijdje komt dat vast allemaal goed! Ik ben wel heel blij dat m'n nicht, m'n vriendje en m'n mama me komen opzoeken!

Binnenkort meer over m'n stage!
XX

  • 02 Februari 2013 - 17:37

    Lital:

    Oooh klinkt goed man! Wat leuk dat jullie al wat mensen hebben leren kennen. Gezellig! En ooh wat ben ik jaloers op het warme weer daar. Hier is het nog steeds koud en het regent. Bleh. Nou geniet ervan meis. En ben benieuwd naar je volgende verslag! Dikke kus

  • 02 Februari 2013 - 17:40

    Shelley:

    Hey niggi,
    Leuk om al zo snel te lezen hoe het daar is! Hoop dat je vanavond kan stappen, ben benieuwd hoe het daar is ;). Haha die blonde actie zal vast niet je enige zijn de komende vijf maanden, ik hoor ze graag :p. Nou maak er een leuke avond van en geniet nog ff voor jullie aan de bak moeten.

    Kuss XxX

  • 02 Februari 2013 - 18:14

    Anita:

    Het meeste klinkt goed hoor... Behalve dat stukje van dat overvallen dan!!! Ben beieuwd hoe het op je stage is. Maar dat zal ook wel goed komen!!
    Hopelijk het vervoer daar naar toe ook. Maar dat ga ik snel van je horen.
    Veel plezier vanavond enne....laat het bij deze ene blonde actie blijven he... :-)
    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Bon Bini op mijn pagina! Hier vind je de aankomende vijf maanden al mijn reisverslagen over mijn tijd op Curaçao. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 10610

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 24 April 2014

Onderzoek in Glasgow

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: