Onderzoek in Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mandy Charité - WaarBenJij.nu Onderzoek in Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mandy Charité - WaarBenJij.nu

Onderzoek in Glasgow

Blijf op de hoogte en volg Mandy

19 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hallo allemaal.

Zoals de meesten van jullie wel weten zit ik voor een klein weekje in Glasgow voor mijn afstudeeronderzoek. Ik schrijf namelijk een scriptie over een ontwerp van een reisprogramma naar Glasgow. Ik ben helemaal in m'n eentje, en ik merk nu al dat dat toch wel ongezellig is. Daarom dacht ik, laat ik weer wat reisverslagen gaan schrijven. Dan kan ik toch m'n verhalen ff kwijt!

Vanochtend om 10.00 uur vloog ik naar Glasgow. De vlucht ging heel snel, het was maar een uur vliegen. Eenmaal aangekomen kon ik gelukkig snel debus vinden die naar het centrum zou gaan. Ik had de hele route uitgestippeld, maar ik vergiste me in de halte waar ik uit moest stappen. Omdat ik er ook niet aan dacht om op het stopknopje te drukken, ben ik uiteindelijk iets van 3 haltes te ver uitgestapt.. Dat was dus best nog een teringeind lopen naar mijn Bed & Breakfast. Dat was dus ook nog even zoeken, want ik had alleen een kaart met routebeschrijving vanaf de halte waar ik eigenlijk uit had moeten stappen. Gelukkig bood iemand meteen aan om me te helpen en die heeft me de goede kant op gestuurd. Ongeveer een half uurtje later kwam ik helemaal bezweet bij m'n B&B aan. Gelukkig kon ik wel gelijk m'n kamer in, eigenlijk was het inchecken pas veel later.

Na een beetje opfrissen ben ik de stad ingegaan. Het was heerlijk weer! Ik heb geluncht bij een cafeetje naast de Gallery of Modern Art, een prachtig gebouw. Daarna heb ik de twee grootste winkelstraten verkend: Sauchiehall Street en Buchanan Street. Het is hier echt een shop-walhalla!!! Er is een mooie en grote Primark en nog meer van dat soort winkels. Later deze week ga ik zeker nog even uitgebreid shoppen! Even later heb ik heerlijk in het zonnetje een ijsje gegeten op George Square, het bekendste plein hier. Ook ben ik even langs de VVV geweest voor wat boekjes en folders.

De mensen hier zijn wel enorm vriendelijk! Zoals ik al vertelde, bood iemand me uit zichzelf aan om te helpen toen ik op mijn kaart stond te kijken en niet eist waar ik heen moest. En toen ik net bij de McDonalds niet wist wat voor drinken ik moest nemen kreeg ik een tip van een jongen die naast me stond over een typisch drankje van hier. Het enige nadeel is dat dat Schotse accent echt niet te verstaan is!
Ook valt het me op dat de voetgangers hier echt schijt hebben aan het stoplicht. Ik voel me echt braaf als ik netjes sta te wachten tot het groen is. Aan het einde van de dag ben ik ook maar gewoon gaan oversteken als er niks aankwam.

Ik ben benieuwd wat ik nog allemaal ga meemaken hier!

Liefs Mandy

  • 19 April 2014 - 20:39

    Vera:

    Leuk mandy veel plezier nog even en ook wel weer een ervaring, zo in je eentje reizen. Klinkt iig als een leuke stad. Veel liefs xxxx

  • 19 April 2014 - 21:23

    Anita:

    Leuk om te lezen Mandy!!! Fijn om te lezen dat je zo braaf bent (was).. met oversteken dan!! ;-) Lekker genieten nog. Xxx

  • 21 April 2014 - 21:41

    Papa:

    Hier 't 1e berichtje van je vader....ik ben blij en een beetje jaloers
    Op je ervaringen in Schotland! Het is dan wel geen Curacao, maar toch wel weer
    Een leuk trippie, denk ik! Geniet er maar weer van, want deze keer duurt t maar een paar
    Dagen ipv 5 maanden....... :-)

    Ik ben trots op je dat je deze reis in je eentje doet en hou van je schat!
    X
    Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Mandy

Bon Bini op mijn pagina! Hier vind je de aankomende vijf maanden al mijn reisverslagen over mijn tijd op Curaçao. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 10599

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 24 April 2014

Onderzoek in Glasgow

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: